LinkedIn Training - Sales en Business Development met Sales Navigator (Social Selling) Als u als B2B organisatie LinkedIn wilt inzetten om meer leads te genereren (Social Selling) en uw sales team optimaal gebruik wilt laten maken van de mogelijkheden die Sales Navigator biedt dan is deze training voor u de oplossing.

Tijden veranderen. De nieuwe tijd met privacy regelingen en technologische ontwikkelingen vragen een andere denkwijze en aanpak. Dat geldt ook voor uw Sales activiteiten.

U heeft een goed inzicht in uw markt en doelgroep, maar vaak lukt het niet om de juiste beslissers in een organisatie te bereiken. Bellen leidt vaak tot nul op request. Er gaat veel tijd en moeite in zitten voordat u een voet tussen de deur heeft bij een nieuwe klant.

Doelgericht

Met LinkedIn Sales Navigator maakt u gebruik van de kennis en data die zich in LinkedIn bevindt. U kunt uw potentiële klant volledig in kaart brengen. U kunt eenvoudig uitzoeken wie welke functie heeft binnen de organisatie en hoede Decision Making Unit in elkaar zit.

U bent in staat om optimale leadlijsten te maken in Sales Navigator en deze planmatig benaderen. Sales Navigator helpt u om organisaties en personen te monitoren, geeft u verkoopsignalen en alle tools om op het juiste moment het contact te leggen.

Een tool die u veel (verspilde) tijd kan besparen. Doelgericht en met de juiste munitie uw nieuwe klant benaderen. Deuren openen die tot nu toe gesloten bleven of waarvan u niet eens wist dat ze er waren!

Voor wie binnen uw organisatie?

Deze training is voor de volgende mensen interessant binnen uw organisatie:

  • Accountmanagers binnendienst en buitendienst;
  • Business Development Managers;
  • Project managers (met omzet verantwoordelijkheid);
  • Consultants (met omzet verantwoordelijkheid);
  • Regiomanagers;
  • Countrymanagers.

Eigenlijk elke medewerker die enige vorm van omzetverantwoordelijkheid heeft.

Waarom deze training?

Omdat LinkedIn in het dagelijkse zakelijke verkeer niet meer weg te denken valt, is het belangrijk dat uw medewerkers weten hoe ze met het platform om moeten gaan.

Met de standaard mogelijkheden van LinkedIn is er veel mogelijk op het gebied van Social Selling. De tool Sales Navigator biedt echter veel meer mogelijkheden, specifiek ter ondersteuning van uw B2B sales proces.

Tijdens deze training leren uw medewerkers:

  • Het definieren van de ideale klant (Buyer Persona);
  • Het zoeken en vinden van de gewenste organisaties (accounts);
  • Binnen de gewenste organisatie de DMU (leads) in kaart brengen;
  • Opstellen leadlijsten binnen Sales Navigator;
  • Contact leggen met beslissers (InMail);
  • Afspraken maken met beslissers.

Algemeen

  • De training wordt bij voorkeur bij u op locatie (In-Company) verzorgd.
  • Minimaal aantal deelnemers: 6
  • Maximum aantal deelnemers per groep: 10
  • Tijdsduur van deze training: een dagdeel van drie uur.

 

Voorafgaand moeten de deelnemers de Basis Training gevolgd hebben.

Doelstellingen van de training

Deze training is een vervolgtraining op de algemene training. Het doel is om de verdieping in te gaan, gericht op ondersteuning van uw sales activiteiten.

Tijdens de training leren de deelnemers hoe met Sales Navigator, leads gevonden kunnen worden, organisaties in kaart gebracht worden en hoe een DMU naar boven gehaald kan worden.

De deelnemers leren hoe zij Sales Navigator kunnen integreren in hun sales en acquisitie activiteiten.

Inhoud van de training

De training behandelt in grote lijnen de volgende onderwerpen:

  • LinkedIn – snelle overview;
  • LinkedIn als business platform;
  • SSI Score;
  • Bepalen doelstellingen;
  • Verschillen Sales Navigator VS LinkedIn;
  • Salesvoorkeuren op basis van DMU;
  • Geavanceerd zoeken inclusief opslaan zoekopdrachten;
  • Opstellen en bijhouden leadlijsten;
  • Benaderen leads (InMail) en strategie om tot een afspraak te komen;
  • Hoe te integreren binnen het sales proces;
  • Do’s en dont’s
  • Tips en trucs
  • Vraag en antwoord