LinkedIn Expert Trainer - Jan Willem Alphenaar Een resultaat gedreven, gepassioneerde LinkedIn trainer. Internationaal erkend als expert trainer. Veelgevraagd als spreker over LinkedIn in binnen- en buitenland.

Jan Willem Alphenaar is sinds 2005 actief op LinkedIn. In die jaren heeft hij (in 2006) een baan gevonden via dit netwerk en al vele klanten. Momenteel komt 38% van zijn omzet uit zijn netwerk op LinkedIn.

Gefascineerd door de mogelijkheden en kansen is hij vaak als eerste op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden van LinkedIn.

0
+ mensen getraind
0
+ organisaties getraind

Achtergrond en opleiding

Jan Willem Alphenaar (1969) kwam op zijn 11e in aanraking met een eerste computer. Liefde op het eerste gezicht. Programmeren was interessanter dan gamen. Het gegeven dat je controle had over een machine en zelf kon bepalen wat die machine makkelijker voor je kon maken was zijn grootste drijfveer. En vandaag de dag, is dat nog steeds wat hem fascineert, het inzetten van digitalisering om dingen in het (zakelijke) leven makkelijker te maken.

In 1998 begon hij aan een informatica studie aan de Haagse Hogeschool. Procesdenken, optimaliseren van processen en modellen creeeren, zijn de onderwerpen die hij nog steeds gebruikt. In 1993 gaf hij een afstudeerpresentatie over WWW, aan een groep ICT docenten die niet wisten waar het over ging.

De fascinatie voor Internet en ICT is altijd een leidraad geweest in de verdere loopbaan.

Werkervaring

Na de studie begon Jan Willem Alphenaar als ICT consultant bij een software dealer voor Grote Beer software. Daarbij begeleidde hij organisaties van het goed laten aansluiten van de bedrijfsprocessen en de mogelijkheden van de software. Daarna heeft hij dit ook gedaan voor een Exact dealer. In 1996 stapte hij over naar een totaal leverancier waar hij verantwoordelijk werd voor de verkoop van ICT oplossingen en intranet oplossingen.

In 1997 startte hij een eigen webdesign en multimedia studio. Het bedrijf groeide uit tot de top van Nederland. Met een team van specialisten werden grote nationale en internationale organisaties geholpen met hun online presence om de organisatie te profileren en de producten en diensten te verkopen. In 2003 was het niet langer mogelijk om alle lasten te dragen en volgde een faillissement. Zakelijk en privé.

Datzelfde jaar kreeg hij de kans van een bevriende ondernemer om een afdeling op te zetten binnen zijn organisatie gericht op netwerkoplossing voor het MKB. Met een eigen team leverde hij ruim 100 netwerken in twee jaar tijd. Jan Willem was verantwoordelijk voor Sales en de aansturing.

Een van de netwerkklanten was een PR bureau die Jan Willem overtuigde een overstap te maken naar de communicatiewereld.

Na vier jaar in de marketing en pr-wereld te hebben gewerkt, is Jan Willem sinds 2011 weer zelfstanding ondernemer. Zijn jarenlange kennis en ervaring van ICT, internet, marketing en sales combineert hij nu in zijn trainingen.

LinkedIn

In 2005 kreeg Jan Willem zijn eerste LinkedIn uitnodiging. In de loop der jaren breidde hij zijn netwerk uit. Vooral in zijn Public Relations tijd. Pas in 2010 groeide de interesse in LinkedIn omdat het meer werd dan een veredelde visitekaartjes bak. Het werd een serieus platform op het gebied van content en daadwerkelijk zakendoen.

Als blogger op Marketingfacts over Social Media ontwikkelingen volgde hij nauwlettend de ontwikkelingen van LinkedIn.  Sinds 2011 begon hij sporadisch met het verzorgen van trainingen over LinkedIn. Gelijktijdig startte hij de website LinkedInpro.nl waar elke vraag over LinkedIn beantwoord wordt. Hij publiceerde 5 boeken (e-books) over LinkedIn.

Sinds 2015 is het verzorgen van LinkedIn trainingen een full-time job.

Trainer

Al tijdens zijn studie in de jaren 90 gaf Jan Willem Alphenaar trainingen op het gebied van ICT toepassingen. Momenteel verzorgt hij Full-Time LinkedIn trainingen, in binnen- en buitenland. De rode draad bij de LinkedIn trainingen is resultaat. Een training zonder doel met meetbaar resultaat ziet hij als doelloos.

Jan Willem heeft, als zelfstandig trainer, ook trainingen verzorgt namens Beeckestijn, Cooperatiefabriek, Marketingfacts, LinkedIn en de NIMA.